Villkor

Stajla

Måttgränd 11B, 906 24  Umeå
Mail: stajlasmycken@gmail.com
Telefon: 076-7893254

Handla

För att du ska känna dig trygg när du handlar av oss följer vi Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen.

Beställningar görs lättast via vår webbshop eller på ett home-party. De varor som finns i lager levereras oftast inom två dygn.  Är någon vara tillfälligt slut restnoteras den per automatik och levereras när den åter inkommit om ej annat överenskommits. Ingen minimiorder.
Alla priser är i svenska kronor och inklusive mervärdesskatt (moms), även för företag!

Leverans

Frakten kostar 39:- med Postnord.
Vår leveranstid är normalt 2-5 arbetsdagar.
Har en sändning transportskador ska reklamation göras direkt till transportföretaget vid mottagandet.
Är en vara felaktig av annan orsak ska reklamation göras till oss skriftligen senast 7 dagar efter mottagen leverans, detta görs enklast till vår mail: stajlasmycken@gmail.com
Om du inte hämtar ut paket inom den tidsram som Postnord har angivit i meddelandet/avin har Stajla.se rätt att fakturera dig 199 sek i frakt och administrationskostnader.

Ångerrätt & Byten

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att kunden har tagit emot varan, i enlighet med enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Kontakta alltid oss på stajlasmycken@gmail.com innan du returnerar en vara, för information om hur du ska gå till väga. Vid byte eller retur av vara står kunden för returkostnaden. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att Stajla tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant.
Ångerrätten avser endast köp för dig som privatperson och gäller ej dig som gjort köp i egenskap av företag.

Reklamation

Vid en reklamation ber vi dig att inte använda den skadade produkten efter att skadan upptäckts. Kontakta oss på  stajlasmycken@gmail.com med bilder på skadan, tillsammans med ordernummer, namn och en kort beskrivning av ditt ärende.

Betalning

Vi har ingen åldersgräns för att handla hos oss, men för att betala med faktura, kort och delbetalning gäller 18 år. Vi samarbetar med Hips AB för att säkerställa säkra och enkla betalningar. All information rörande din betalning krypteras med SSL vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter, dessa kan inte heller lagras av oss.
Vid betalning med faktura gäller Hips gällande fakturavillkor: för närvarande 14 dagars kredit, och en fakturaavgift på 29 kronor tillkommer. Betalas inte fakturan i tid tillkommer en påminnelseavgift. Fakturan dateras och skickas med e-post.

Du hittar enkelt dina fakturor här: https://hips.com/se/myhips.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.